مطالعه و تعیین نقش ویژگیهای فردی کارمندان بانک در ایجاد روابط صمیمانه آنان با مشتریان )مورد مطالعه:بانک ملت استان زنجان(
محورهای موضوعی : روانشناسی و مشاورهسولماز سیدی ابهری 1 , محمود نورایی 2 , ایرج ساعی ارسی 3
1 - کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی و مسئول مکاتبات
2 - استادیار گروه مدیریت با زرگانی دانشگاه آزاد واحد ابهر.زنجان.ایران
3 - استادیار گروه علوم اجتماعی.دانشگاه آزاد واحد ابهر.زنحان.ایران
کلید واژه: رضایت شغلی, واژگان کلیدی:رفتارهای صمیمانه, مردم گرائی, واکنش ادراک شده, علاقه منـدی کارمنـدانبـه مشتریان, منفعت گرائی,
چکیده مقاله :
تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه بین ویژگیهای درونی کارمندان بانـک بـارفتارهـای صـمیمانهآنان با مشتریان انجام شده است، این تحقیق از نظـر هـدف کـاربردی و از نظـر روش توصـیفی از نـوعهمبستگی می باشد.مدل استفاده شده در این تحقیق با اقتباس از مدل لیوگو)2012(می باشـد کـهرابطه پنج متغیر مردم گرائی ،واکنش ادراک شده،علاقه مندی کارمندانبه مشتریان ،منفعـت گرائـی ورضایت شغلی با متغیر رفتارهای صمیمانه سنجیده شده است.جامعه آماری پژوهش متشـکل از کلیـهکارمندان بانک ملت استان زنجان شامل296نفر می باشد.روش نمونه گیری بـه صـورت سرشـماری و شیوه گردآوری اطلاعات میدانی و با استفاده از پرسشنامه میباشـد.در تحقیـق حاضـر بـرای آزمـونفرضیه ها از ضریب همبستگی اسپیرمن به کمک نرم افـزارspss 18اسـتفاده شـده و سـپس توسـطآزمون فریدمن اولویت هریک از متغیرها تعیین گردیـده اسـت در نهایـت ،نتـایج آزمـون فرضـیه هـایتحقیق نشان داد که بین مردم گرایی،واکنش ادراک شده ،علاقهمندی کارمنـد بـه مشـتری و رضـایتشغلی و رفتارهای صمیمانه کارمندان بـا مشـتریان رابطـه مثبـت و معنـی داری وجـود دارد ولـی بـینمنفعت گرایی کارمندان و رفتار صمیمانه رابطه معکوس وجود دارد.