نقش آموزش ضمن خدمت در توسعه شایستگی کارکنان براساس مدل راف
محورهای موضوعی : روانشناسی و مشاورهپریسا ایران نژاد 1 , ایرج ساعی ارسی 2 , مریم موسوی 3
1 - گروه آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، کرج، ایران
2 - استادیار گروه علوم اجتماعی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر، ابهر، ایران
3 - دانش آموخته کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج، کرج، ایران
کلید واژه: توسعه شایستگی, واژگان کلیدی:آموزش ضمن خدمت, مدل راف,
چکیده مقاله :
هدف از انجام این تحقیق مطالعه نقش آموزش ضمن خدمت در توسعه شایستگی کارکنان براساس مدل راف است.به همین منظور به بررسی نقش آموزش ضمن خدمت در توسعه بعد مهارت،دانش، نگرش ، انگیزه و توانایی های اداری کارکنان در ادارات مرکزی بانک سپه شهر تهران پرداختهشده است.با توجه به ماهیت و نوع پژوهش، یک تحقیق توصیفی–پیمایشی است.جامعه آماریعبارتست از کلیه کارکنان و کارشناسان ادارات مرکزی بانک سپه شهر تهران.شامل400نفر زن و1100نفر مرد. ًجمعا1500نفر.نمونه گیری به شیوه تصادفی طبقهای انجام گرفته است، و حجمنمونه بر اساس جدول کرجسی–مورگان306نفر در نظر گرفته شده است.ابزار اندازه گیریپرسشنامه محقق ساخته حاوی23سوال بسته پاسخ با طیف لیکرت میباشد.برای تعیین پایایی آن ازآزمون ضریب آلفای کرونباخ استفاده شده و مقدار آن857/0بدست آمده است.روش تجزیه و تحلیلدادهها در بخش آمار توصیفی شامل)فراوانی، درصد، میانگین، میانه، نما، واریانس و انحراف استاندارد(و برای بررسی بارهای عاملی از آزمون تحلیل واریانس)ANOVA(و رگرسیون چند متغیرهاستفاده گردیده است، یافته های پژوهش بیانگر آن است که به ترتیب بیشترین نقش آموزشضمنخدمت در توسعه دانش، انگیزه، نگرش، مهارت های ارتباطی و توسعه توانایی های اداری بوده است