فصلنامه علوم رفتاری/91 تأثیر خودسنجشی، سنجش همکلاسی و مدرسسنجشی بر بیم از نوشتن به زبان دوم فراگیران ایرانی زبان خارجه انگلیسی
محورهای موضوعی : روانشناسی و مشاوره
1 - دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی، واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - دانشیار دانشکده زبانهای خارجی، دانشگاه تهران، ایران)مسئول مکاتبات
کلید واژه: بازخورد, واژگان کلیدی:بیم از نوشتن, سنجش همکلاسی, خودسنجشی, مدرسسنجشی,
چکیده مقاله :
فصلنامه علوم رفتاری/91تأثیر خودسنجشی، سنجش همکلاسی و مدرسسنجشی بر بیم ازنوشتن به زبان دوم فراگیران ایرانی زبان خارجه انگلیسیمهران غفوری1،مجید نعمتی2چکیده:مطالعه حاضر بههدف بررسی تأثیر انواع سنجشهای مهارت نوشتن بر بیم از نوشتن در میانفراگیران ایرانی زبان خارجه انگلیسی انجام گردید.تعداد45فراگیر همگنسازی شده در سطح فوقمتوسطه از دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در سه گروه)خودسنجشی، سنجش همکلاسی، مدرس-سنجشی(در تحقیقحاضر شرکت نمودند.فراگیران، پیشآزمون، تیمار و پسآزمون را سپری کرده ونتایج حاکی از آن بود که انواع سنجشهای موردنظر شناخت فراگیران را نسبت به مدل نوشتاری،درستی، کلمهبندی، املا، دستور و موارد مشابه افزایش دادند.یافتهها همچنین نشان داد کهخودسنجشی از انواع دیگر سنجش تأثیرگذاری بیشتری در کاهش سطح بیم از نوشتن داشت و1-دانشجوی دکتری آموزش زبان انگلیسی، واحد علوم تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایرانE-mail: ghafoorimehr@gmail.com2-دانشیار دانشکده زبانهای خارجی، دانشگاه تهران، ایران)مسئول مکاتبات(E-mail: nematim@ut.ac.ir 92/تأثیر خودسنجشی، سنجش همکلاسی و مدرسسنجشی بر بیم از نوشتن به زبان دوم فراگیران ایرانی زبان خارجه انگلیسیسنجش همکلاسی نیز همین برتری را نسبت به مدرسسنجشی داشت.نتایج تحقیق حاضر میتواندزمینه را جهت فراگیران در توسعه عملکرد در مهارت نوشتن به زبان انگلیسی در مدارس، دانشگاهها ومؤسسات آموزشی زبان ایران فراهم سازد.واژگان کلیدی:بیم از نوشتن، بازخورد، سنجش همکلاسی، خودسنجشی، مدرسسنجشی