تحلیل ویژگیهای شخصیتی برند ورزشکاران حرفهای در شبکه اجتماعی اینستاگرام
محورهای موضوعی : بازاریابی ورزشیعابد محمودیان 1 , آکو ابراهیم فقی 2 , فرید گنجی 3 , هانیه غلامی 4
1 - دانشجوی دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه کردستان
2 - استادیار مدیر یت ورزشی، دانشکده تربیت‎بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه حلبچه
3 - دکتری مدیریت ورزشی، دانشگاه کردستان
4 - کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه کردستان
کلید واژه: شخصیت برند, پاسخ طرفداران, ورزشکاران حرفهای, اینستاگرام,
چکیده مقاله :
پژوهش حاضر با هدف تحلیل ویژگیهای شخصیتی برند ورزشکاران حرفهای در اینستاگرام (مطالعه موردی: وریا غفوری) انجام شد. نویسندگان مقاله تعداد 86 پست به اشتراک گذاشته در صفحه رسمی اینستاگرام وریا غفوری را در طول فصل 1400/1401 تجزیه و تحلیل و بر اساس ویژگیهای شخصیت برند ورزشکار طبقهبندی شدند. نمونه کمی شامل 86 پست و 617/210/18 لایک و 030/038/1 کامنت بود. نتایج تجزیه و تحلیل صفحه اینستاگرام وریا غفوری نشان داد که این ورزشکار بیشترین تمرکز خود را به ترتیب بر ویژگی مرد خانواده، ورزشی، شیک و بهروز، مردانه، خوشحال، سختکوش، مؤثر، نمایشی، موفقیتآمیز، قدرشناس، دلگرم، شخصیت حقوقی، الهامبخش، حامی، خشن و زمخت، خونسرد، هیجانانگیز، رهبر و سرزنده اختصاص داده است. نتایج نشان میدهد که ویژگیهایی با محتوای؛ ورزشی، موفقیتآمیز، شخصیت حقوقی، حامی، مرد خانواده، قدردانی، شیک و بهروز، قوی، مؤثر، سختکوش و غیره به ترتیب بیشترین میانگین تعداد لایکها و ویژگیهایی با محتوای؛ مرد خانواده، سختکوش، شخصیت حقوقی، هیجانانگیز، ورزشی، موفقیتآمیز، حامی، رهبر، مؤثر، قوی بهترتیب بیشترین میانگین تعداد کامنتهای دنبالکنندگان صفحه اینستاگرام این ورزشکار را به خود اختصاص دادهاند. نتایج پژوهش حاضر، اهمیت نوع تولید محتوای انجام شده از سوی ورزشکاران را در شبکه اجتماعی اینستاگرام برای طرفداران و دنبالکنندگان را برجسته کرده و با درک بهتر پاسخ دنبالکنندگان (لایک و کامنت) بسترهای لازم برای ایجاد یک شخصیت برند قوی برای ورزشکاران حرفهای را از طریق شبکههای بصری برای ورزشکاران و مدیران برنامههای آنان فراهم میکند.
the present research was conducted with the aim of analyzing the personality attributes of the brand of professional athletes in the Instagram (case study: Veria Ghafouri). The authors of the article analyzed the number of 86 posts shared on the official Instagram page of Veria Ghafouri during the 1400/1401 season and classified them based on the attributes of the athlete's brand personality. A small sample included 86 posts and 18/617/210 likes and 1/038/030 comments. The results of the analysis of Veria Ghafouri's Instagram page showed that this athlete focused most on the attributes of family man, sportsman, stylish and up-to-date, masculine, happy, hardworking, effective, demonstrative, successful, appreciative, encouraging, legal personality, inspiring. , supportive, harsh and rude, cold-blooded, exciting, leader and lively. The results show that attributes with content; athletic, successful, legal personality, supportive, family man, grateful, stylish and up-to-date, strong, effective, hardworking, etc. in order of highest average number of likes and attributes with content; Family man, hardworking, legal person, exciting, sportsman, successful, supporter, leader, effective, strong respectively have the highest average number of comments of the followers of this athlete's Instagram page. The results of the current research highlight the importance of the type of content produced by athletes on the Instagram social media for fans and followers, and with a better understanding of followers' responses (likes and comments), the necessary platforms to create a strong brand personality for athletes. It provides a professional through visual media for athletes and managers of their programs.
_||_