رسانه های آزاد، ستون انتخابات پرشور مردمی
محورهای موضوعی : مجله پژوهش های سیاسی و بین المللی
کلید واژه: انتخابات, رسانه, فرهنگ سیاسی, مشارکت اجتماعی و سیاسی,
چکیده مقاله :
در عصر حاضر گسترش و شیوع وسایل ارتباط جمعی با رسانه های گروهی از قبیل تلویزیون، مطبوعات، شبکه های اجتماعی به حدی رسیده زیاد شده که این عصر را عصر ارتباطات نامیده اند. که برخی از این وسایل ارتباط جمعی در شکل دهی و جهت دادن به نگرش و باور و افکار جامعه و همچنین تولید، بستری مناسب در عرصه فرهنگ- سیاست- ورزشی و غیره نقش انکار ناپذیری دارند. بطوریکه این رسانه ها تاثیر خود را از دست خواهند داد. رسانه های گروهی نقش بسزایی در آگاهی دادن و اطلاع رسانی به افراد جامعه دارند. رسانه ها یکی از وسایل ایجاد تغییرات در جوامع بشری محسوب می شوند که این روند به تسریع مشارکت اجتماعی خواهند انجامید. کنش ها و واکنش ها را جهت دار و متناسب با دیگر ابعاد جامعه بسازد. اهمیت و نقش رسانه ها برای دولت ها چنان مهم است و با ارزش هستند که تمامی دولت ها تلاش خود را در بکارگیری این وسایل ارتباطی برای تحکیم و تثبیت حاکمیت خود بکار گیرند. در این مقاله به نقش رسانه های آزاد برای هر چه بیشتر شدن مشارکت اجتماعی پرداخته ایم.
In recent years, mass media or mass communication devices like TV, papers and social networks have had such expansion and development that this era is called the age of communication. Mass media have an undeniable role in constitution and leading of ideas, beliefs and thoughts in any society. They are also a suitable ground for the growth of culture, politics and sports. Mass media are a part of social properties that in case of their absence, other properties lose their effect as well. These media play great role in giving knowledge to the members of a society and are a means of change in human society which increases the social participation. In fact, the importance and role of media for governments is that every governments makes its best efforts to use communication devices to strengthen their sovereignty. In this study the role of free Mass media in social participation was testified
_||_