• XML

    isc pubmed crossref medra doaj doaj
  • فهرست مقالات


      • دسترسی آزاد مقاله

        1 - اعتبار سنجی الگوی رابطه ساختار سازمانی با میزان اجرای خط‌مشی‌های فرهنگی شهرداری‌های استان کرمان در راستای ترویج فرهنگ اسلامی
        محمد شهابی نژاد نوید  فاتحی راد امین نیکپور
        هدف پژوهش اعتبار سنجی الگوی رابطه ساختار سازمانی با میزان اجرای خط‌مشی‌های فرهنگی شهرداری‌های استان کرمان در راستای ترویج فرهنگ‌اسلامی است. این پژوهش دارای رویکردی کیفی- کمی است ابزار گردآوري اطلاعات مطالعات کتابخانه‌ای، مصاحبه و پرسشنامه بود. جامعه آماری پژوهش در بخش ک چکیده کامل
        هدف پژوهش اعتبار سنجی الگوی رابطه ساختار سازمانی با میزان اجرای خط‌مشی‌های فرهنگی شهرداری‌های استان کرمان در راستای ترویج فرهنگ‌اسلامی است. این پژوهش دارای رویکردی کیفی- کمی است ابزار گردآوري اطلاعات مطالعات کتابخانه‌ای، مصاحبه و پرسشنامه بود. جامعه آماری پژوهش در بخش کیفی شامل اساتید و متخصصان مدیریت و حوزه تصمیم‌گیری و خط‌مشی‌گذاری و مدیران ارشد شهرداری فعال در حوزه خط‌مشی گذاری فرهنگی و فرهنگ اسلامی به تعداد 23 نفر بود. جامعه آماری شامل مدیران و کارشناسان شهرداری‌های استان کرمان به تعداد 1553 نفر است. حجم نمونه بر اساس جدول کوهن 166 نفر می‌باشد که به‌صورت تصادفی طبقه‌ای متناسب با حجم طبقات انتخاب‌شده‌اند. در این پژوهش برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها در بخش کیفی از نرم‌افزار NVIVO و در بخش کمی از نرم‌افزارهای SPSS و SMART PLS استفاده شد. نتايج ارائه‌شده نشان‌دهنده اثر مثبت و معنادار ساختار سازماني بر اجراي خط‌مشي‌هاي فرهنگي (05/0>p، 617/0β=) است. بر اساس مقدار ضریب تعیین (R2)، 38 درصد از تغییرات اجراي خط‌مشي‌هاي فرهنگي توسط ساختار سازماني تبیین می‌شود. همچنین نتايج نشان مي‌دهد تأثیر متغير اجراي خط‌مشي‌هاي فرهنگي بر ترويج فرهنگ اسلامي (001/0=p، 489/0β=) و تأثیر متغير ساختار سازماني بر ترويج فرهنگ اسلامي (001/0=p، 465/0β=) در سطح 5 درصد معني‌دار است و مثبت شدن ضرايب مسير نشان مي‌دهند که اين سازه¬ها تأثير افزایشي (مستقیم) بر یکدیگر داشته¬اند. بر اساس مقدار ضریب تعیین (R2)، به ترتیب 24 و 22 درصد از تغییرات ترويج فرهنگ اسلامي توسط ساختار سازماني و اجراي خط‌مشي‌هاي فرهنگي تبیین می‌گردد. نتایج اثر ميانجيگري اجراي خط‌مشي‌هاي فرهنگي بر رابطه‌ مورد بررسی تأييد مي‌گردد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        2 - شناسایی مولفه‌های موثر بر پایداری کسب و کارهای کوچک و متوسط در حال رشد در ایران
        هدف این تحقیق شناسایی مولفه‌های موثربر پایداری کسب و کارهای کوچک و متوسط تولیدی در حال رشد درایران با توجه به اهمیت نقش کسب و کارهای کوچک و متوسط در اقتصاد ملی می باشد. این پژوهش از نوع کمی بوده و جزء پژوهش‌های توصیفی تبینی و پیمایشی است. جامعه آماری مدیران شرکتهای کوچک چکیده کامل
        هدف این تحقیق شناسایی مولفه‌های موثربر پایداری کسب و کارهای کوچک و متوسط تولیدی در حال رشد درایران با توجه به اهمیت نقش کسب و کارهای کوچک و متوسط در اقتصاد ملی می باشد. این پژوهش از نوع کمی بوده و جزء پژوهش‌های توصیفی تبینی و پیمایشی است. جامعه آماری مدیران شرکتهای کوچک و متوسط پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در سال 1400 بوده اند که با نمونه‌گیری هدفمند تعداد 90 نفر از بورس اوراق بهادار تهران انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه محقق‌ ساخته بوده که اطلاعات حاصل از آن با نرم‌افزار لیزرل نسخه 5/8 و به کمک تکنیک معادلات ساختاری مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. متغیرهای نرخ (تصمیمات سرمایه‌گذاری) و تأثیر برونسپاری در کاهش هزینه‌ها و کمکی (فرصتها و ویژگیهای بازار) سهم بازار مناسب ، تبلیغات مناسب و تأثیر بکارگیری سیستم های مالی و بودجه‌ای و سطح (میزان توان تأمین نقدینگی شرکت) میزان توان تأمین منابع مالی شرکت، میزان تأمین مالی برای بکارگیری تکنولوژیهای جدید و برخورداری از حاشیه سود مناسب در مدلسازی پویای پایداری کسب و کارهای کوچک و متوسط ایران موثر میباشند. با توجه به تاثیر متغیرهای نرخ، برونسپاری، فرصتها، ویژگیها و سهم بازار، تبلیغات مناسب، تأمین نقدینگی و منابع مالی، بکارگیری تکنولوژیهای جدید، برخورداری از حاشیه سود مناسب در مدلسازی پویای پایداری کسب و کارهای کوچک و متوسط ایران، ضروری است مدیران با نگاهی سیستمی، راهکارهای مناسبی جهت ارتقاء وضعیت موجود اتخاذ نمایند. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        3 - بررسی تاثیر ابعاد هوش هیجانی بر کار عاطفی مدیران آموزش عالی
        هدف کلی تحقیق حاضر بررسی تاثیر ابعاد هوش هیجانی بر کار عاطفی مدیران آموزش عالی می¬باشد. روش تحقیق توصیفی- همبستگی و از نوع معادلات ساختاری است. جامعه آماری این پژوهش را مدیران موسسات آموزش عالی شهر کرمان تشکیل می‌دهند. با استفاده ازجدول مورگان، حجم نمونه برای انجام این چکیده کامل
        هدف کلی تحقیق حاضر بررسی تاثیر ابعاد هوش هیجانی بر کار عاطفی مدیران آموزش عالی می¬باشد. روش تحقیق توصیفی- همبستگی و از نوع معادلات ساختاری است. جامعه آماری این پژوهش را مدیران موسسات آموزش عالی شهر کرمان تشکیل می‌دهند. با استفاده ازجدول مورگان، حجم نمونه برای انجام این پژوهش 203 نفر تعیین شد. نمونه‌گیری به روش تصادفی ساده انجام شد و برای جمع‌آوری داده‌ها از نسخه فارسی پرسشنامه¬های استاندارد کار عاطفی یین و همکاران و پرسشنامه هوش هیجانی گلمن استفاده شد.. پایایی و روایی ابزار تحقیق با محاسبه آلفای‌کرونباخ، پایایی ترکیبی و میانگین واریانس تبیین‌شده ارزیابی و تائید شد و روایی محتوایی پرسشنامه‌ها توسط استادان و خبرگان آشنا به موضوع تایید شد. میزان روایی 73/0 و میزان پایایی 81/0 به دست آمده است. داده‌ها پس از جمع‌آوری، با نرم‌افزار آماری SmartPLS نسخه 3 تحلیل شد. نتایج نشان داد ابعاد هوش هیجانی شامل خودآگاهی، خودتنظیمی، خودانگیزشی، همدلی و مهارت¬های اجتماعی، بر کار عاطفی مدیران آموزش عالی شهر کرمان تاثیر مثبت و معناداری دارد. پرونده مقاله
      • دسترسی آزاد مقاله

        4 - طراحی مدل مطلوب رفتار شهروندی سازمانی بر اساس نظام جبران خدمات کارکنان
        مجید جمشیدی محمد جلال کمالی سعید صیادی نوید فاتحی راد مهدی محمد باقری
        رفتار شهروندی باعث بهره وری و رضایتمندی مشتریان می گردد. نظام جبران خدمت می تواند در تقویت این رفتار موثر باشد. این تحقیق با هدف طراحی مدل مطلوب رفتار شهروندی سازمانی بر اساس نظام جبران خدمات کارکنان انجام شد. تحقیق موجود از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی- همبستگی چکیده کامل
        رفتار شهروندی باعث بهره وری و رضایتمندی مشتریان می گردد. نظام جبران خدمت می تواند در تقویت این رفتار موثر باشد. این تحقیق با هدف طراحی مدل مطلوب رفتار شهروندی سازمانی بر اساس نظام جبران خدمات کارکنان انجام شد. تحقیق موجود از نظر هدف کاربردی و از نظر روش توصیفی- همبستگی است، جامعه آماری تحقیق کلیه کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان کرمان در سال 1400 می باشد حجم نمونه با روش نمونه گیری تصادفی ساده و با استفاده از جدول مورگان 186 نفر انتخاب شد. ابزار گردآوری اطلاعات شامل دو پرسشنامه محقق ساخته نظام جبران خدمات با روایی 84/0 پایایی 95/0 و پرسشنامه رفتار شهروند سازمانی با روایی 86/0 و پایایی 96/0 است. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از نرم‌افزارهای SPSS و AMOS ویراست 23 انجام‌ و سطح معنی‌داری 05/0 در نظر گرفته شد. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از روش های آمار توصیفی و استنباطی استفاده گردید. نتایج تحقیق نشان داد. بین بعد سازمانی، مدیریتی، روانشناختی و اجتماعی جبران خدمات کارکنان با رفتار شهروندی سازمانی رابطه مستقیم و معنی‌داری وجود دارد. ابعاد مدیریتی و اجتماعی به ترتیب بهترین پیش بینی کننده های رفتار شهروندی سازمانی می باشند. بر اساس نتایج تحقیق مدل پیشنهادی باعث ارتقاء جایگاه نظام جبران خدمات و رفتار شهروندی سازمانی می گردد پرونده مقاله