در دهه هاى اخیر، توسعه وگسترش فناورى هاى جدید ارتباطى، موجب تحولات شگرفى در تمامى زوایاى حیات اجتماعى شده و روز به روز بر اثرات آن افزوده مى شود.اهمیت بازاریابی دیجیتال این روزها بر کسی پوشیده نیست و این اهمیت تنها به دلیل رشد سریع آن نیست بلکه بدلیل این است که اساسا آی چکیده کامل
در دهه هاى اخیر، توسعه وگسترش فناورى هاى جدید ارتباطى، موجب تحولات شگرفى در تمامى زوایاى حیات اجتماعى شده و روز به روز بر اثرات آن افزوده مى شود.اهمیت بازاریابی دیجیتال این روزها بر کسی پوشیده نیست و این اهمیت تنها به دلیل رشد سریع آن نیست بلکه بدلیل این است که اساسا آینده کسب و کارها بستگی به بازاریابی دارد. در آینده نزدیک تمام اشکال بازاریابی سنتی در شکلی جدید و مطابق با بازاریابی دیجیتال کار خواهند کرد.در مفهوم پایهای، بازاریابی برونگرا یا سنتی از تاکتیکهای فشار و اجبار استفاده میکند، در حالی که بازاریابی درونگرا یا جاذبهای از تاکتیکهای کشش و جذب استفاده میکند. بخش بزرگی از بازاریابی درونگرا یا بازاریابی جاذبه ای متکی بر ایجاد محتوای با ارزش و جذب بازدیدکنندگان از آن است. جامعه آماری موردنظر خبرگان دانشگاهی با تخصص مدیریت بازاریابی و خبرگان فعال در عرصه بازارهای دیجیتال می باشند.تعداد نمونه آماری در مرحله کیفی جهت انجام مصاحبه 12 نفر تعیین کفایت می گردد و در مرحله کمی 161 نفر از فعالان حوزه بازاریابی دیجیتال در شرکت های فعال در زمینه بازارایابی اینترنتی انتخاب می شوند.در بعد کیفی از رویکرد نظریه داده بنیاد و در بعد کمی بمنظور اعتبار سنجی مدل از روش دلفی ، تحلیل عامل تاییدی و تکنیک سوارا جهت غربال گری و اولویت بندی عوامل موثر استفاده می شود . در پایان پس از تعیین مقولات، طبقات کلی مدل در قالب عوامل علی ،پدیده محوری،عوامل زمینه ای ،راهبردها،عوامل مداخله گر و پیامد ها مورد شناسایی قرار می گیرند.
پرونده مقاله
این پژوهش با هدف ارائه مدل چهار بعدی جهت تقویت بازاریابی الکترونیکی صنایع تبدیلی آینده در افق چشمانداز 1404 (با تمرکز بر آمیخته بازاریابی الکترونیکی استان زنجان) انجام گرفته است. روش این پژوهش، بر حسب نوع هدف،آمیخته، کاربردی و برحسب روش اکتشافی به شیوه پیمایشی است که ر چکیده کامل
این پژوهش با هدف ارائه مدل چهار بعدی جهت تقویت بازاریابی الکترونیکی صنایع تبدیلی آینده در افق چشمانداز 1404 (با تمرکز بر آمیخته بازاریابی الکترونیکی استان زنجان) انجام گرفته است. روش این پژوهش، بر حسب نوع هدف،آمیخته، کاربردی و برحسب روش اکتشافی به شیوه پیمایشی است که روایی آن به شکل روایی سازه و پایایی پرسشنامه نیز از طریق روش آلفای کرونباخ به میزان (735/0) به تأیید رسیده است.جامعه آماری در این پژوهش در بخش کیفی خبرگان دانشگاهی و مدیران و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به تعداد 16 نفر و در بخش کمی، کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان به تعداد 600 نفر است و از روش تصادفی ساده جهت جمعآوری نمونه آماری بهره گرفته شده، و برای تعیین حجم آن نیز از فرمول کوکران استفاده شده است که بر اساس محاسبه 234 پرسشنامه توزیع و جمعآوری گردید. همچنین در تجزیه و تحلیل دادهها از روشهای آمار توصیفی و آمار استنباطی شامل آزمون تی تک نمونه مستقل جهت شناسایی مولفه های موثر و مقایسه وضعیت موجود و مطلوب و از آزمون فریدمن جهت رتبه بندی مولفه های شناسایی شده با کمک نرمافزارهای اکسل و spss کمک گرفته شده است.ابعاد، مؤلفهها و شاخصهای بازاریابی الکترونیکی در صنایع تبدیلی با تمرکز بر آمیخته بازاریابی الکترونیک عبارت بودند از: قیمت (روش پرداخت، تخفیفات، قیمت بر مبنای ارزش تمام شده، مزایده و تبلیغات)، در پایان با توجه به نتایج پژوهش، پیشنهادهای کاربردی ارائه شده است.
پرونده مقاله
زمینه: این پژوهش متمرکز بر آینده خرده فروشی با شناخت رفتارهای محتمل مصرف کنندگان در محیط درون فروشگاهی با رویکرد دیده بانی آینده است. هدف: هدف این مقاله بررسی مدلی با رویکرد آینده پژوهی است که چهار عنصر محیط فروشگاهی (موسیقی، نورپردازی، کارکنان و طرح بندی) و دو ویژگی فر چکیده کامل
زمینه: این پژوهش متمرکز بر آینده خرده فروشی با شناخت رفتارهای محتمل مصرف کنندگان در محیط درون فروشگاهی با رویکرد دیده بانی آینده است. هدف: هدف این مقاله بررسی مدلی با رویکرد آینده پژوهی است که چهار عنصر محیط فروشگاهی (موسیقی، نورپردازی، کارکنان و طرح بندی) و دو ویژگی فردی (گرایش به لذت بردن از خرید و گرایش به خرید تفننی) در آن از طریق احساس مثبت و منفی بر رفتار خرید تفننی تأثیر گذاشته و شخص را مجبور به انجام آن خرید میکنند و مشخص می کند که در اثر ترکیب این عناصر رفتارهای محتمل مصرف کننده چگونه خواهد بود که می تواند اساس موفقیت صنعت خرده فروشی در آینده را تشکیل دهد. روش: دادههای مورد نیاز با استفاده از یک پرسشنامه استاندارد شده که به 385 خریدار فروشگاه های زنجیره ای رفاه در سطح شهر تهران داده شد، گردآوری گردید. روایی با استفاده از روایی محتوایی، تحلیل عاملی تاییدی و نیز پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ آزمون شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از روش معادلات ساختاری، از نرم افزار آماری پی ال اس نسخه 3 استفاده شده است.یافته ها: در مدل ساختاری آزمایش شده با پی ال اس، محققان دریافتهاند که محیط فروشگاه از طریق تأثیر مثبت و ایجاد انگیزه موجب خرید تفننی می شود. نتیجه گیری: نتایج نشان دادهاند که متغیرهای شخصیت از طریق تأثیر منفی و ایجاد انگیزه بر خرید تفننی تأثیر می گذارند. همچنین مشخص شد که طرح بندی مهمترین عامل اثرگذار بر خرید تفننی می باشد.
پرونده مقاله
زمینه: اگر چه مباحث مربوط به رقابت سابقهای طولانی در ادبیات اقتصاد و مدیریت بازرگانی دارد اما افزایش اهمیت آن در چند دهه اخیر در مطالعات و بویژه پژوهشهای بازرگانی بخوبی نمایان است. در چنین شرایطی ضرورت توجه به بازاریابی و دستیابی به رقابت پذیری برای بانکها اهمیت پیدا چکیده کامل
زمینه: اگر چه مباحث مربوط به رقابت سابقهای طولانی در ادبیات اقتصاد و مدیریت بازرگانی دارد اما افزایش اهمیت آن در چند دهه اخیر در مطالعات و بویژه پژوهشهای بازرگانی بخوبی نمایان است. در چنین شرایطی ضرورت توجه به بازاریابی و دستیابی به رقابت پذیری برای بانکها اهمیت پیدا کرده است.هدف: این پژوهش با هدف کلی بررسی و تحلیل عوامل کلیدی موثر مزیت رقابتی با تأکید بر بازاریابی اجتماعی و رویکرد آینده در بانک رفاه کارگران انجام شده است.روش: این تحقیق از نظر هدف کاربردی و از جهت شیوه گردآوری دادهها و روش انجام از نوع توصیفی است. داده های پژوهش بوسیله یک پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری شده و جامعه آماری آن را مدیران و کارشناسان بانک رفاه به تعداد 200 نفر تشکیل می دهندو نمونه گیری آماری از طریق جدول گرجسی و مورگان به تعداد 127نفر از طریق روش نمونه گیری روش خوشه ای انجام گرفت. برای روایی پرسشنامه از روش روایی ظاهری و محتوایی و برای پایایی پرسشنامه از روش آلفای کرونباخ استفاده شد. برای بررسی داده ها و آزمون فرضیه ها از نرم افزار PLS استفاده شده است.یافته ها: نتایج بدست آمده حاکی از تایید همه فرضیه ها می باشد. نتیجه گیری: بر اساس این نتایج می توان گفت که عوامل کلیدی موثر بر ایجاد مزیت رقابتی برای بانک رفاه شامل: مسئولیت پذیری اجتماعی، ایجاد اطمینان و رفاه برای مشتریان،اجرای سیاستهای مشتری مداری ، تاکید بر جلب رضایت و وفاداری مشتریان با روش بازاریابی هدفمند و بازاریابی سبز می شود.
پرونده مقاله
زمینه : سیستم های ایمنی خودرو به عنوان یکی از مهم ترین بخش های صنعت خودرو یرای بهبود کیفیت وآماده شدن برای آینده نیازمند شناسایی تکنولوژی های روز و روش های مناسب انتقال آن ها می باشد. هدف : هدف از این پژوهش، شناسایی مؤلفههای بهبود توانمندیهای انتقالتکنولوژی در سیستم چکیده کامل
زمینه : سیستم های ایمنی خودرو به عنوان یکی از مهم ترین بخش های صنعت خودرو یرای بهبود کیفیت وآماده شدن برای آینده نیازمند شناسایی تکنولوژی های روز و روش های مناسب انتقال آن ها می باشد. هدف : هدف از این پژوهش، شناسایی مؤلفههای بهبود توانمندیهای انتقالتکنولوژی در سیستمهای ایمنی خودرو و تحلیل روابط میان آنها با رویکردی به پروژه های آینده انتقال تکنولوژی میباشد. روشها : این مطالعه از نوع مطالعات کاربردی و توصیفی پیمایشی و مبتنی بر مدل سازی ریاضی با سیستم استنتاج فازی می باشد. با استفاده از مطالعه ادبیات و تحقیقات پیشین و مصاحبه با 11 نفر از خبرگان شرکت های سازنده سیستم های ایمنی خودرو، شاخص ها شناسایی و دستهبندی گردید و برای تحلیل روابط میان عوامل ، رویکرد استنتاج فازی با نرم افزار Matlab مورد استفاده قرار گرفت.یافته ها : تعداد 20 شاخص شناسایی و در4 مولفه دستهبندی گردید. مولفه بومی سازی و استقرار تکنولوژی با اخذ رتبه اول و معیار وزنی 38/34 درصد با اهمیت ترین متغیر در بین مولفه های چهارگانه مؤثر بر بهبود توانمندی های انتقال تکنولوژی است و مولفه شناسایی و انتخاب تکنولوژی با معیار وزنی 56/19 در رتبه آخر قرار گرفت.نتیجه گیری : توانمندی بومی سازی و استقرار تکنولوژی نقش مهمی در توسعه تکنولوژیکی سیستم ایمنی خودرو دارد و میتواند در افزایش ظرفیت جذب شرکتهای مرتبط نقش ویژه ای ایفا نماید. لذا مدیران ارشد و تصمیم گیران خودروساز بایستی توجه ویژهای به شاخصهای بعد توانمندی بومی سازی و استقرار تکنولوژی داشته باشند.
پرونده مقاله