آینده مدیریت رسانه و مدیریت رسانه های آینده
محورهای موضوعی : آینده پژوهیعلی اکبر فرهنگی 1 , عطاءاله ابطحی 2
1 - ندارد
2 - مسئول مکاتبات)
کلید واژه: آینده مدیریت رسانه , رسانه آین, محتوا, و زیرساخت رسانه های آینده »رسا,
چکیده مقاله :
مقدمه و هدف پژوهش: این نوشتار پژوهش یک سؤال بسیار روشن دارد"آینده مدیریت رسانه چگونه خواهد بود که بایک سؤال کمکی م یتوان آن را روش نتر کرد"مدیریت رسانه های آینده چگونه خواهد بود چراکه رسانه های کنونی پیوسته درحال دیگرگونه شدن اند چه رسد به رسان ههای سنتی که به تاریخ پیوسته اند. و این دو سؤال، بی درنگ ما را با این اندیشه به چالش خواهندسپس با تعمق در این اندیشه و همچنین از طریق معماری سازمانی ؟ رسانه های آینده ، خود چگونه خواهند بود کشید که. ؟ فرم ، محتوا، و زیرساخت خواهد بود درخواهیم یافت که این چگونگی دربرگیرندهبه عبارت واض حتر؛ چگونگی آینده مدیریت رسانه یا چگونگی مدیریت رسانه های آینده ، با روشن شدن چگونگی فرم ، محتوا، وزیرساخت رسانه های آینده روشن شده است.روش پژوهش: بر حسب روش مطالعه، این پژوهش در زمره پژوه شهای توصیفی قرار می گیرد و برای انجام آن از متدلوژیمطالعات کتابخان های و منابع اینترنتی و میدانی، یعنی روش دلفی استفاده شده است. در این روش ، دیدگاه های حدود 500 تن ازبرترین اندیشه ورزان و متخصصان حوزه ارتباطات، رسانه ، آینده پژوهی ، وICTاخذ شد. یافته ها: در این پژوهش، با بازتعریف رسانه و نشان دادن رابطه رشد رسانه های اجتماعی و جمعی و شش مرحلهو تکمیل رسانه های سنتی با ابعاد دیجیتالی، وچگونگی تولید رسانه های جدید با فرم و محتوای جدید ، و نیازها و انتظارهای رسانهدر رسانه های آینده باید فرم / شکل و امکان ادامه حیات برای رسانه های سنتی وجود ندارد مخاطبان رسانه ها، مشخص شده که. مشخصات این شکل و محتوای تازه در رسانه های آینده ارایه گردیده است و ومحتوای تازه ای شکل بگیردتغییر مداوم اجباری و نابودی قطعی فرم ومحتوا ی : از جمله مشخصات یافت هشده کلیدی این پژوهش می توان اشاره کرد بهکنونی در رسانه های سنتی ، مولتی فرمت و هایپرشدن همه محصولات رسان های، حذف زمان و مکان پخش و دریافت ، تولید دلخواه وپخش دلخواه یا کادCODو پادPODهمراه شدن یا موبایلی شدن ، تعاملی، سایبری، سایبرگی ، سایبهورگی، اجتماعی ، هوشمندو اپلیکیشنی شدن و ده ها مورد دیگر از ویژگی های استخراج شده در حوزه فرم و محتوا بود. افزون بر این ها، مفاهیمی مانند خدمتPGPCکه فرم و ساختار پیشنهادی برای مالکیت رسانه های آینده به شکل خصوصی دولتی ملی تعاونی، مدل معماریمحتوانگاری، رسانه همراه جهانیGMMرسانه جمعی اجتماعی SMM نتیجه گیری: در این پژوهش با بهره گیری از مدل های مختلف معماری سازمانی و مدل های مختلف کسب و کار، کاراترین مدلاست؛ و از این رو، به وضوح نشان فرم، محتوا، و زیرساخت ممکن پیشنهاد گردیده و مشخص شده که آینده رسانه ب همعنای آیندهداده شده که مدیریت رسانه به معنای مدیریت این سه حوزه است. درنتیجه ، چگونگی آینده مدیریت رسان هها با حدود 100 ویژگیدر حوزه های فرم ، محتوا ، و زیرساخت ترسیم گردیده است..
Preface and the aim of research: this research has an obvious question: “how will be the future ofmedia management” which can be more cleared by another question: “How will be the managementof future media”, why current media constantly alternating what seems to have taken on thetraditional media which have become part of history. And these two questions immediately willchallenge us with this thought that “Future media, themself how would be”. Afterwards withcontemplation on this notion as well as through the enterprise architecture will figure out that "thishow" will be including “Form, Content and infrastructure”.In the other hand, modality of future of media management or how will be the management offuture media will have been defined by defining form, content and also infrastructure of futuremedia.Methodology of research: Based on survey Methodology, this study can be classified asdescriptive research and to do it, through library research methodology and Internet, with takingperspectives of approximately 500 specialists in communications, media, Futures Study, and ICTfields, Delphi method was used.Results (Findings): in this research, by redefining media and showing the developing relations ofsocial and public media in addition six stages of “Media transformation”, supplementation oftraditional media with digital dimensions, modality of producing new method by new form andcontent and finally necessity and expectations of the media audiences, it is specified which “There isno possibility of survival for traditional media” and “in next generation of media (future media) anew form and content must be presented”. Also, characteristics of "this new form and content" havebeen provided in "future media".Amongst essential features which were found in this research can be noted “Mandatorycontinuous change and definite destruction of form and content of the current traditional media,becoming "multi-format & hyper" all media products, eliminate of time and place of receive andbroadcast, production and broadcasting on demand, COD & POD ( Cast On Demand and ProduceOn Demand), Accompany or mobility, Interactive, cyber, Cyborg, CybHuOrg, Socializing,Intelligent, and Being Based on Apps, and dozens of other features extracted from "form andcontent".Furthermore, concepts such as PGPC (Private, Governmental, Public, and CooperationalManagement (that it is the structure of future media’s Owning. Architectural Model of Content,Global mobile media / GMM, Social Mass media / SMM, etc.Conclusions: In this study by using different Enterprise Architecture and business models, themost efficient possible model has been suggested and identified which future of media means thefuture of "the form, content, and infrastructure ".Hence, clearly shown that media management is managing these three areas. As a result, theproperties of future of media management have been showed by approximately 100 properties inscope of "form, content, and infrastructure