مقایسه نقش فروش و سود در ارزشیابی شرکت (مورد مطالعه: صنعت سیمان)
محورهای موضوعی : حسابداری مدیریتهاشم نیکومرام 1 , علیرضا زارعی سودانی 2
1 - مسئول مکاتبات
2 - ندارد
کلید واژه: فروش, سود, پایداری محتوای اطلاعاتی, تغییر قیمت ها,
چکیده مقاله :
در این پژوهش محتوای اطلاعاتی و محتوای افزاینده اطلاعاتی فروش در مقایسه با سود در صنعت سیمان و در1375 توسط رگرسیون های پانل مطالعه شده است. یافته ها بیان می کنند که: 1- محتوای - دوره زمانی 1387اطلاعاتی همزمان تغییرات فروش در دوره های عملکرد کوتاه مدت (یک ساله) کمتر از سود نبوده و همپوشانیبالایی با آن دارد؛ 2 - محتوای افزاینده اطلاعاتی همزمان فروش نسبت به سود در دوره های عملکرد کوتاه مدتقابل توجه نیست؛ و 3- با حرکت از کوتاه مدت به بلندمدت تغییرات جاری فروش محتوای افزاینده اطلاعاتیناهمزمان یا قدرت پیش بینی قابل توجهی نسبت به سود برای ارزشیابی شرکت ها دارا است. به عبارت دیگر،پایداری محتوای اطلاعاتی فروش دوره جاری یا توان پیش بینی بلند مدت آن بالاتر از سود است.
This research studies the information content and the incremental informationcontent of sale(revenue) vs. income in Cement Industry by panel Regressions. Resultsexplain: 1- The contemporaneous information content of sale and income are similarand overlapping in short-term, 2- The contemporaneous incremental informationcontent of sale than income for short-term is not notable, and 3- Over time, thepersistence of power of current period sale to explain the future stock price variationsis notably more than income; In other words, the incremental information content ofsale variations for long-term is significant. Finally, paper proposes some applicationsfor public companies' financial reporting, and performance evaluation in price changebased on sale.