بررسیتاثیر توسعه اجتماعی بر نگرش مردان مجرد 18-23ساله شهر اراک به فضای مجازی
محورهای موضوعی : مطالعات توسعه اجتماعی ایران
1 - کارشناس امور اجتماعی
کلید واژه: توسعه اجتماعی, نگرش, فضای مجازی,
چکیده مقاله :
هدف از نگارش این مقاله آن است که ما میزان تاثیر پایگاه اقتصادی و اجتماعی نهادخانواده وسیاست فیلترینگ دولت و رسانه های اجتماعی ،به عنوان مولفه های توسعه اجتماعی، برنگرش کاربران پسر نسبت به شبکه های مجازی مورد بحث و بررسی قرار دهیم این تحقیق از نظر هدف، کاربردی است. همچنین در این تحقیق از مطالعه اسناد، مدارک، مقالات، پایان نامه ها، کتاب های مختلف استفاده شده است و از روش میدانی پرسش نامه بهره گرفته شده، پژوهش حاضر بر اساس ماهیت و روش تحقیق، از نوع توصیفی- پیمایشی می باشد.جامه آماری کلیه جوانان پسر 18 تا 23 ساله شهر اراک میباشد.و در این تحقیق ازفرمول کوکران برای نمونه گیری استفاده شده بر این اساس حجم نمونه 400 تعیین گردید.در این تحقیق و با توجه به فراوانی و پراکندگی جوانان در جامعه آماری از نمونه گیری تصادفی ساده استفاده گردید.در پایان به این نتایج رسیده شد که بین شغل وتحصیلات سن والدین وخانواده ها و میزان در آمد خانواده ها و تاثیرات آن برنگرش کاربران پسر شبکه های اجتماعی مجازی رابطه ای وجود ندارد و از طرفی میبینیم که نتایج رگرسیون نشان می دهد که متغیرهای سیاست فیلترینگ،آموزش ، سطح رفاهی جامعه ،رسانه های جمعی به ترتیب بیشترین تأثیر را بر نگرش کاربران پسر به شبکه های مجازی دارند
Effects on social development, attitudel social networks boys between 18 and 23 years inarak the objective of this thesis is that our families and the effects on social attutde and social media users boy virtual social networks We have discussed and examined The survey, practical. The results of the study as well as documents, records, papers, theses, books used And a questionnaire survey method was used, based on the nature and methods of the present study is a descriptive research. Sample garment boys 18 to 23 years of arak Cochran relationship for sampling in this study are based on a sample size of 400 was determined using.In the present study, due to the abundance and distribution of young people in the target population of simple random sampling was used. In the end we get the results that the job of parents and families Affairs age and household income levels and their effects on social relationships there is no virtual social network Male On the other hand, we see that the regression results show that variables filtering policy, education, TV shows, social welfare, and unemployment satellite programs have the highest impact on social relations
_||_