طراحی مدل با ابعاد عوامل مؤثر و نتایج کیفیت رابطه بانک با مشتریان شرکتی
محورهای موضوعی : مطالعات توسعه اجتماعی ایرانحمیدرضا نعمتی 1 , کریم حمدی 2 , سید عباس حیدری 3 , محمد حسن بهزادی 4
1 - گروه مدیریت بازرگانی ،دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی ،تهران ،ایران
2 - هیات علمی مدیریت بازرگانی، واحد علوم و تحقیقات، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - مدیر گروه بازرگانی دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی دانشگاه آزاد .تهران.ایران
4 - گروه آمار دانشکده ریاضیات و آمار واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی .تهران.ایران
کلید واژه: رضایت مشتریان, مشتریان شرکتی, رابطه بانک با مشتریان شرکتی, کیفیت خدمات بانک,
چکیده مقاله :
محقق دراین مقاله تلاش است به این سوال پاسخ دهد که بانکها چگونه روابط بلندمدت و پایدار با مشتریان شرکتی خود ایجاد کنند؟ و مهمترین عوامل مؤثر و نتایج حاصل از ایجاد چنین روابطی جه مواردی هستند؟ پژوهش از نظر هدف از نوع توسعهای-کاربردی و از نظر روش، آمیخته (کمی و کیفی) میباشد. به منظور گردآوری دادههای مورد نیاز از هر دو روش کتابخانهای و میدانی استفاده شد. ابزار گرد آوری داده ها نیز: بررسی اسناد و مدارک، مصاحبه و پرسشنامه است. جامعه آماری پژوهش مشتریان شرکتی بانک ملت در سطح شعب استان تهران، که تعداد 1200 هلدینگ شرکتی را تشکیل دادهاند بود که با استفاده از فرمول کوکران، تعداد 291 نفر از مدیران ارشد (مدیر عامل، مدیر مالی، معاون اداری، معاون تدارکات و رئیس حسابداری) مشتریان شرکتی بانک ملت در سطح شعب استان تهران به عنوان حجم نمونه، در این پژوهش همکاری کردند. تجزیه و تحلیل دادههای جمع آوری شده، به دو روش توصیفی و استنباطی از طریق نرم افزار SPSS 16 و Smart PLS انجام شد. در این تحقیق برای توصیف دادهها از آمار توصیفی، و در تحلیل استنباطی به روش تحلیل عاملی، به تجزیه و تحلیل دادهها پرداخته شد. با توجه به تایید سوالات توسط خبرگان، روایی محتوای پرسشنامه مورد تایید قرار گرفت و همچنین ضریب آلفای کرونباخ محاسبه شده کل پرسشنامه 98% بود که نشان از پایایی مطلوب است. در پایان مولفهها و ابعادمورد پذیرش قرار گرفت.کلمات کلیدی: رابطه بانک با مشتریان شرکتی، مشتریان شرکتی، کیفیت خدمات بانک، رضایت مشتریان
The researcher is trying to answer the question of how banks build long - term and durable relations with their company customers? and what are the most important factors and the results of such relations? the aim of this study is practical and practical and in terms of method, mix (quantitative and qualitative). in order to collect the required data, both library and field methods were used. the data gathering tool is also a survey of documents, interviews the study population of corporate clients of mellat bank in tehran, which formed a number of corporate holding companies, contributed to the number of 291 managers (executive manager, financial manager, deputy finance manager, deputy logistics director and chairman of accounting)firm clients of mellat bank in tehran as a sample volume. analysis of collected data was conducted in two descriptive and inferential methods through spss 16 and smart pls software. in this study, descriptive statistics were used to describe the data from descriptive statistics, and in deductive analysis of factor analysis,according to the confirmation of the questions by the experts, the content validity of the questionnaire was approved, as well as the alpha coefficient for the total questionnaire was 98 %, which indicates optimal reliability. at the end of employee behaviorkey words: bank relationship with corporate customers, corporate customers, bank service quality
_||_