عوامل مؤثر در طراحی مدل آموزش مجازی مدیران مدارس فارس
محورهای موضوعی : آموزش و پرورشحامد خرم شکوه 1 , عباداله احمدی 2 , نادر شهامت 3 , مسلم صالحی 4
1 - گروه مدیریت آموزشی،واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی ، مرودشت،ایران
2 - گروه مدیریت آموزشی،واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی ، مرودشت،ایران
3 - گروه مدیریت آموزشی،واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی ، مرودشت،ایران
4 - گروه مدیریت آموزشی،واحد مرودشت، دانشگاه آزاد اسلامی ، مرودشت،ایران
کلید واژه: آموزش مجازی, موانع آموزش مجازی, آموزش مدیران, مدل آموزش مجازی,
چکیده مقاله :
آموزشهای الکترونیکی میتواند نقشی اساسی در آینده نزدیک برای رشد و توسعه کشور داشته باشـد. هدف از تحقیق حاضر، نگاهی به عوامل موثر در طراحی مدل آموزش مجازی مدیران مدارس استان فارس است. جهت تحقق اهداف پژوهش از روش کیفی استفاده شده است از این رو با 23 نفر از اساتید دانشگاهی و نخبگان استان فارس در نیمه اول سال 1400 مصاحبه نیمه ساختاریافته عمیق به همراه سوالات باز صورت پذیرفته است. تحلیل دادهها براساس نظریه دادهبنیاد پس از انجام کدگذاری در سه مرحله باز، محوری و انتخابی، مبین 93 (کد گذاری باز) عامل مؤثر در طراحی مدل آموزش مجازی مدیران مدارس فارس بود. مفاهیم به دست آمده در مرحله کدگذاری محوری به 17 مفهوم و در مرحله کدگذاری انتخابی در 6 مفهوم: بینش، مدیریت، بافت و محیط، فضایمجازی، محتوا و اطلاعات و فناوری که در یافتهها به صورت الگوی توصیفی ارائه شده است، طبقهبندی شدند. برای سنجش پایایی در این پژوهش از روش «پایایی بازآزمون » استفاده شد که به میزان سازگاری طبقهبندی دادهها در طول زمان اشاره دارد. اهتمام به یافتههای نهایی این پژوهش، راهبردهای اجرایی موفقیتآمیزی در آموزش مجازی مدیران مدارس ارائه مینماید که راهگشای وضعیت امروز مدیران است و تأثیر مثبت بر نقش علمی آنان دارد.
A new and important system called e-learning has been formed and is expanding with the introduction of information technology in the field of educational centers and its integration with curricula and educational programs which has attracted the attention of many educational centers. E-learning can play a key role in the growth and development of the country soon. The purpose of this study is to investigate the factors influencing the virtual learning model of schoolmasters. According to the objectives of this study, a discussion, interview, and conversation have been taken with several university professors and elites. These marks in the selection phase are divided into 17 concepts: teacher (teacher), learner (manager), top manager, change of educational system, provision of human resources, economic approach, insight and knowledge, orientation, method and action, pedagogy, educational frameworks , Innovation and creativity, infrastructure, technology, hardware and software, virtual ethics and media literacy and in the selection stage in
Data analysis was performed based on the grounded theory approach, and after coding in three open, axial, and selective stages. The influential factors such as area, role, and management, context and environment, cyberspace, content and information, and technology are presented in the findings as a descriptive model. Attention to the final findings of this study provides successful executive strategies in e-learning, which facilitates the way for the current situation of schoolmasters, and has a positive impact on their professional and academic performance.
_||_