تأثیر مدیریت آموزش بر مسیر شغلی کارکنان سازمانهای خدماتی
محورهای موضوعی : مدیریت آموزشیبهاره سادات بیات غیاثی 1 , سید کامران نوربخش 2
1 - سازمان مدیریت صنعتی
2 - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
کلید واژه: مدیریت آموزش, مسیر شغلی کارکنان, سازمانهای خدماتی,
چکیده مقاله :
جامعه آماری، کارکنان سازمان مدیریت صنعتی میباشند. گردآوری اطلاعات از طریق پرسشنامه محقق ساخته مسیر شغلی و پرسشنامه آموزش کارکنان گردآوری شده و نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران به روش نمونهگیری طبقهای تعداد 110 نفر میباشد. متغیر مستقل، مدیریت آموزش کارکنان سازمان مدیریت صنعتی میباشد و متغیر وابسته مسیر شغلی کارکنان که با اقتباس از مؤلفههای مسیر شغلی مدل ادگارد شاین( هشت مؤلفه)، بررسی گردید. برای آزمون فرضیهها از آزمون همبستگی پیرسون استفاده شد و خروجی آن با استفاده از نرم افزار SPSS20 مورد تحلیل قرار گرفت که در سطح اطمینان 99 درصد، مدیریت آموزش کارکنان بر مؤلفههای مسیر شغلی کارکنان سازمانهای خدماتی تأثیر دارد. همچنین اثرگذاری متغیر مستقل بر متغیرهای وابسته بوسیله روش رگرسیون چند متغیره مورد بررسی قرار گرفت، تاثیر مدیریت آموزش بر متغیرهای استقلال/عدم وابستگی، شایستگی مدیریت عمومی، خلاقیت و کارآفرینی، چالش ناب، سبک زندگی در سطح اطمینان 99% معنادار میباشند.(01/0>Sig) تاثیر مدیریت آموزش بر متغیرهای امنیت/ثبات، شایستگی فنی وظیفهای، خدمت یا وفاداری نسبت به یک آرمان در سطح اطمینان 99% معنادار نمیباشند.(01/0
The statistical population is the staff of the Industrial Management Organization. Data collection was done through a researcher-made questionnaire on the job path and staff training questionnaire. The sample was collected using the Cochran formula by a 110-person sampling method. Independent variable is the management training of the staff of the Industrial Management Organization and the dependent variable of the employee's job pathway, which was adapted from the components of the job path of the Edgeard Shine model (eight components), was studied. To test the hypotheses, Pearson correlation test was used and its output was analyzed using SPSS20 software. At the level of 99% confidence, employee training management has an impact on the components of the job pathway of the service organization staff. Also, the effect of independent variable on dependent variables was investigated by multivariate regression method, The effect of educational management on independent variables / independentness, public management competence, creativity and entrepreneurship, pure challenge, lifestyle in the level of 99% is significant (Sig> 0/01). The effect of training on security / stability variables, technical competence, service, or loyalty to an ideal is not significant at 99% confidence level (Sig< 0/01).
_||_