تاثیر تبلیغات پیامکی بر ارزش ویژه برند و قصد خرید
محورهای موضوعی : مدیریتمرتضی ملکی مین باش زرگاه 1 , عظیم زارعی 2 , محبوبه اسدزاده 3
1 - استادیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
2 - دانشیار، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه سمنان، سمنان، ایران
3 - دانشجو دکتری، دانشگاه علوم پزشکی ایران، گروه مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی، تهران، ایران (عهدهدار مکاتبات)
کلید واژه: صنعت بیمه, ارزش ویژه برند, قصد خرید, تبلیغات از طریق پیام کوتاه,
چکیده مقاله :
تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه بین تبلیغات از طریق پیام کوتاه و قصد خرید با در نظر گرفتن نقش واسط ارزش ویژه برند در نمایندگی های بیمه ملت مشهد در انجام شده است. جهت دستیابی به این هدف به روش نمونه گیری خوشه ای با تخصیص متناسب، 2 نمایندگی از دو نقطه با شرایط فرهنگی و درآمدی کاملا متفاوت در مشهد انتخاب و نمونه گیری، به نسبت تعداد مشتریان در هر کدام از نمایندگی ها انجام شده است. این تحقیق برحسب هدف کاربردی و بر اساس شیوه گردآوری داده ها توصیفی از نوع همبستگی است. برای گردآوری داد ه ها از پرسشنامه و برای تجزیه و تحلیل از نرم افزار اسمارت پی ال اس و اس پی اس اس استفاده شده است. نتایج این مطالعه نشان می دهد که تبلیغات از طریق پیام کوتاه هم به طور مستقیم و هم به واسطه ارزش ویژه برند با قصدخرید به طور معنادار و مثبتی در ارتباط است. همچنین نتایج حاکی از ارتباط عامل مدت زمان استفاده از خدمات، با قصد خرید و ارزش ویژه برند می باشد.
Mobile marketing offers great opportunities for businesses. Marketing activities supported by mobile devices allow companies to directly communicate with their consumers without time or location barriers. The aim of present research is to considring to relationship between SMS advertising and purchase intention by attending to brand equity mediating role in Mellat Insurance agencies in Mashhad. To achieve this goal by cluster sampling with allocation in accordance, 2 agent choose in different cultural and income situation in Mashhad and the sample has been choose within their customers. This research according to the goal is applicable method and based on collecting data as a description and is type of solidarity. Questionnaire has been used to gathering datas and datas have analyzed by smart PLS and SPSS soft wars. The results of this study show that SMS advertising is directly and indirectly via brand equity connected positively and meaningful to purchase intention. The results also indicate that the factor for time of use of the services is related to the purchase intention and brand equity.
_||_