ارزیابی کیفیت وب سایت ها ابزارها و معیارها
محورهای موضوعی : مدیریت
1 - دانشکده مدیریت و حسابداری- دانشگاه علامه طباطبایی
کلید واژه: کیفیت وب سایت, رضایت کاربر, استانداردهای راه اندازی وب سایت ها,
چکیده مقاله :
وب سایت ها ابزارهای مناسبی برای برقراری ارتباط بین سازمان ها، کاربران و شهروندان هستند. با دسترسی روبه رشد افراد به اینترنت، تعداد مراجعه کنندگان به وب سایت ها نیز افزایش یافته است و موضوع کیفیت آنها روزبه روز بیشتر مورد توجه واقع شده است. مهمترین هدف هر وب سایت ارائه اطلاعاتی است که پاسخ گوی انتظارات کاربران باشد. مرور ادبیات نشان می دهد که به علت تنوع وب سایت های موجود نمی توان به آسانی به تعریف واحد و دقیقی از کیفیت خدمات وب سایت ها دست یافت. در این مقاله پس از اشاره به ادراک کاربران در مورد کیفیت وب سایت ها از منظر پژوهشگران و متخصصان، عوامل موثر در موفقیت وب سایت ها تشریح می شود و در پایان استانداردهای راه اندازی وب سایت ها توضیح داده خواهد شد
Websites are currently considered as optimal instruments for linking organizations, users, and citizens. Parallel with the increasing access to Internet, the number of website users has expended and their quality has been an issue of concern to many researchers. Websites are originally designed to meet the expectations of their users through providing the right information. The literature indicates that due to the wide range of websites, it is rather difficult to provide a generally-agreed definition for quality of websites. In this paper, after presenting a sketchy account of the website users’ conceptualization of the quality of websites, we will discuss the underlying factors of success of websites. The paper closes with an explanation of the standards for designing websites.