• اهداف و چشم انداز

    ـ معرفی یافته‌های حاصل از پژوهش‌های اصیل در حوزه‌های مرتبط با حکمی‌سازی، بومی‌سازی و روزآمدی تحقیقات حوزه علوم انسانی و هنر؛

    ـ کمک به مسئله‌یابی و تحلیل علمی مسائل و مشکلات کسب و کارهای داخلی با توجه به آموزه‌های اسلامی و ارائه راهکارهای عملی؛

    ـ ارتقاء سطح دانش صاحب‌نظران، کارشناسان و مدیران، طرح مسائل علمی نو و گسترش مرزهای دانش در حوزه‌های مرتبط؛

    ـ ایجاد ارتباط بین پژوهشگران و توسعه تحقیقات بین رشته‌ای؛ و

    ـ گسترش تحقیقات تطبیقی بین مذاهب و تبیین کارکردهای فلسفه اسلامی در سیستم‌های کسب و کار

     

    از جمله مهمترین زمینه‌های تحقیقاتی پیشنهاد عبارتند از:

    ـ بازاریابی کالا و خدمات اسلامی

    ـ هنر، مد، سبک زندگی، سرگرمی، و ورزش اسلامی

    ـ مهمان‌نوازی اسلامی و گردشگری معنوی سلامت

    ـ دینداری، مناسک مسلمانان و الگوهای عبادی در کسب و کار

    ـ کسب و کار جوامع اسلامی، بین ادیان، قوم‌گرایی، چندفرهنگ‌گرایی و فرهنگ متقابل

    ـ قوانین رفتار و اخلاق اسلامی

    ـ تجارت با جهان اسلام

    ـ مصرف‌کننده مسلمان و الگوهای مصرف

    ـ برندسازی و جایگاه‌یابی اسلامی

    ـ فرنچایز، کانال‌های خرده‌فروشی و توزیع اسلامی

    ـ آمیخته بازاریابی اسلامی

    ـ بخش‌بندی بازار اسلامی

    ـ داروسازی و بهداشت اسلامی

    ـ روندهای جاری در بازارهای اسلامی؛ بازاریابی اسلامی/ اخلاق کسب و کار

    ـ تجاری‌سازی اسلام و اسلامی‌سازی تجارت

    ـ رویدادهای جهانی و مصرف‌کننده مسلمان

    ـ بازارهای حلال و زنجیره تامین حلال

    ـ بازاریابی مالی اسلامی

    ـ بازاریابی الکترونیکی در بازارهای اسلامی

    ـ نوآوری و کارآفرینی اسلامی