چابکی سازمانی و کارکنان چابک
محورهای موضوعی : خطمشیگذاری عمومی در مدیریت
کلید واژه: چابکی سازمانی, کارکنان چابک,
چکیده مقاله :
سازمانهای امروزی به منظور بقا و موفقیت به دنبال یافتن راههای جدیدیبرای رقابت در بازار هستند. فناوری پیشرفته، محصولات و خدمات با کیفیت،به کارگیری نیروی کار متنوع و درک نیازهای مشتری و بازار از مهم ترینچالشهایی هستند که سازمانها با آن مواجه اند . در برابر چنین چالش هاییتوانایی تغییر یکی از ویژگیهایی است که نقش به سزایی در پیشرفت سازمانهاایفا میکند. اصطلاح چابکی سازمانی پارادایم جدیدی به مفهوم توانایی واکنشبه هنگام و موفقیت آمیز دربرابر تغییرات محیطی اس ت که از سال ۱۹۹۱ درعرصهی رقابت بین سازمانها مطرح شده است. در این پژوهش ضمن بررسیمفهوم و ابعاد چابکی سازمانی، برخی از مدلهای ایجاد چابکی سازمانی بههمراه ویژگیهای کارکنان چابک مورد بررسی قرار میگیرد.