طراحی مدل تفسیری- ساختاری ابعاد کیفیت خدمات مشاوره مدیریت بازاریابی
محورهای موضوعی : بازاریابییعقوب سلیم پور 1 , ناصر آزاد 2 , عبداله نعامی 3 , لیلا کریمیان 4
1 - دانشگاه آزاد واحد تهران جنوب
2 - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
3 - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
4 - دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب
کلید واژه: ابعاد کیفیت, خدمات مشاوره, مدیریت بازاریابی, مدل ساختاری-تفسیری,
چکیده مقاله :
هدف این تحقیق طراحی مدلی برای تعیین ابعاد کیفیت خدمات مشاوره مدیریت بازاریابی میباشد. در این مطالعه ابتدا با بهره-گیری از رویکرد ظاهرشونده گلیزر نظریه دادهبنیاد نسبت به انجام مصاحبههای عمیق نیمهساختاریافته با 12 نفر از مشاوران مدیریت بازاریابی که با استفاده از روش نمونهگیری هدفمند و به شیوه گلوله برفی انتخاب شدهاند اقدام گردیده و تا مرحله اشباع نظری ادامه یافته است. دادههای گردآوری شده با استفاده از مصاحبههای نیمه ساختار یافته، با بهرهگیری از نرم افزار مکس کیودا در سه مرحله کدگذاری گردیده است. پس از تجزیه و تحلیل دادههای حاصله که منجر به شناسایی 436 کد اولیه و 69 مفهوم شد ابعاد کیفیت این خدمات در 11 بُعد تعیین گردید. در مرحله بعد با استفاده از مدلسازی ساختاری- تفسیری، نسبت به شناسایی و تحلیل ارتباطات بین متغیرهای شناسایی شده، اقدام گردیده و در نهایت این ابعاد در قالب 4 گروه ابعاد کیفیت ورودیها، ابعاد کیفیت حین خدمات، ابعاد کیفیت خروجیها و ابعاد کیفیت نتایج/ پیامدها دستهبندی شدهاند.
The purpose of this research is to design a model to determine the dimensions of the quality of marketing management consulting services. In this study, using Glazer's emergent theory approach, semi-structured in-depth interviews were conducted with 12 marketing management consultants, who were selected using the purposeful sampling method and snowball method. interviews have been carried out and continued until the theoretical saturation stage. The data collected using semi-structured interviews were coded in three steps using MAXGDA software. After analyzing the resulting data, which led to the identification of 436 primary codes and 69 concepts, the dimensions of the quality of these services were determined in 11 dimensions. In the next step, by using structural-interpretive modeling, it was done to identify and analyze the relationships between the identified variables, and finally, these dimensions were divided into 4 groups: input quality dimensions, service quality dimensions, output quality dimensions, and results quality dimensions. The consequences are categorized.