چشمانداز خدمات مالی در جهان بهسرعت در حال تغییر است. بسیاری از بانکها به این نکته پی بردهاند که ارائه مستمر خدماتی باکیفیت برتر نسبت به رقبا میتواند مزیت رقابتی پایداری را برای بانکها به ارمغان آورد. هدف پژوهش حاضر، سنجش نقش ارزش ادراکشده در رابطه میان اعتماد الک چکیده کامل
چشمانداز خدمات مالی در جهان بهسرعت در حال تغییر است. بسیاری از بانکها به این نکته پی بردهاند که ارائه مستمر خدماتی باکیفیت برتر نسبت به رقبا میتواند مزیت رقابتی پایداری را برای بانکها به ارمغان آورد. هدف پژوهش حاضر، سنجش نقش ارزش ادراکشده در رابطه میان اعتماد الکترونیکی و کیفیت خدمات الکترونیکی با قصد خرید مجدد مشتریان بانک ملت میباشد. روش تحقیق به لحاظ ماهیت و هدف از نوع پیمایشی-کاربردی میباشد. جامعه آماری پژوهش مشتریان استفادهکننده از خدمات الکترونیک بانک ملت در استان تهران هستند. حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران 384 نفر تعیین و به روش نمونهگیری در دسترس انتخاب گردید. جهت گردآوری دادهها از پرسشنامههای معتبر استفاده گردید. روایی پرسشنامهها توسط خبرگان امر و پایایی آنها نیز از طریق آزمون ضریب آلفای کرونباخ تائید گردید. جهت تائید نوع روش آماری از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف استفاده گردید. بهمنظور تحلیل دادهها از تکنیک معادلات ساختاری با استفاده از نرمافزار آماری Lisrel و نیز نرمافزار آماریSpss استفاده شد. یافتههای تحقیق نشان داد که میان اعتماد الکترونیکی مشتریان و همچنین کیفیت خدمات الکترونیکی، باارزش ادراکشده و قصد خرید مجدد آنها و نیز میان ارزش ادراکشده مشتریان با قصد خرید مجدد آنها رابطه مثبت و معناداری وجود دارد.
پرونده مقاله
با شروع همهگیری کووید-19، جهان شاهد شدیدترین محدودیتها بر آزادی و زندگی اجتماعی افراد بوده است. هدف این تحقیق تشخیص تغییرات احتمالی در رابطه بین ازدحام ادراک شده و نتیجه حیاتی آن، رضایت از خرید، علیرغم تغییرات عمیقی است که در حال حاضر در رفتار خردهفروشان و مصرفکنند چکیده کامل
با شروع همهگیری کووید-19، جهان شاهد شدیدترین محدودیتها بر آزادی و زندگی اجتماعی افراد بوده است. هدف این تحقیق تشخیص تغییرات احتمالی در رابطه بین ازدحام ادراک شده و نتیجه حیاتی آن، رضایت از خرید، علیرغم تغییرات عمیقی است که در حال حاضر در رفتار خردهفروشان و مصرفکنندگان رخ میدهد. از این رو تحقیق حاضر به بررسی تأثیر ازدحام در زمان کووید بر سطح رضایت از خرید از طریق متغیر میانجی ارتباط مشتری-کارمند پرداخته است. نوع تحقیق توصیفی پیمایشی و جامعه آماری آن کلیه مشتریان فروشگاههای زنجیرهای منطقه 5 تهران میباشد؛ بدین منظور حجم نمونه تعداد 142 نفر بر اساس نرم افزار تعیین حجم نمونه 3 Power G در نظر گرفته شده است و پرسشنامهها بین اعضای نمونه آماری توزیع و جمعآوری گردید. ضریب آلفای کرونباخ برای تمامی متغیرهای پژوهش از مقدار 0.7 بالاتر بود. روایی ابزار تحقیق نیز با انجام تکنیک تحلیل عاملی تأییدی مورد تأیید قرار گرفت. همچنین جهت تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش مدل-یابی معادلات ساختاری به کمک نرمافزار SmartPLS استفاده گردیده است. نتایج تأثیر ازدحام در زمان کووید بر ارتباط مشتری-کارمند و همچنین تأثیر ارتباط مشتری-کارمند بر سطح رضایت از خرید را تأیید نمود؛ همچنین تأثیر غیرمستقیم ازدحام در زمان کووید بر سطح رضایت از خرید از طریق متغیر میانجی ارتباط مشتری-کارمند نیز تأیید گردید.
پرونده مقاله
پژوهش حاضر با هدف بررسی سنجش اثرگذاری رفتار حمایتی مدیران بر بهبود رفتار کارآفرینانه کارکنان با میانجیگری مشارکت کاری کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان شیراز انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه جمع آوری اطلاعات توصیفی- هم چکیده کامل
پژوهش حاضر با هدف بررسی سنجش اثرگذاری رفتار حمایتی مدیران بر بهبود رفتار کارآفرینانه کارکنان با میانجیگری مشارکت کاری کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان شیراز انجام شده است. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر نحوه جمع آوری اطلاعات توصیفی- همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان شیراز می باشد که تعداد آنها 27013 نفر می باشد که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 379 نفر به عنوان نمونه انتخاب و برای توزیع پرسشنامه از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای استفاده شد. ابزار جمع آوری اطلاعات در این پژوهش پرسشنامه می باشد که از پرسشنامه رفتار حمایتی مدیران (رونی و گوتلیب)، رفتار کارآفرینانه کارکنان (زامپتاکیس و همکاران) و مشارکت کاری (رزماری و همکاران) استفاده شد روایی پرسشنامه با استفاده از نظرات پنج تن از خبرگان این حوزه مورد تایید قرار گرفت و در نهایت استاد راهنما نیز پرسشنامه ها را تایید کردند. و جهت تعیین پایایی پرسشنامه ها از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید. پس از جمع آوری پرسشنامه ها و مشخص شدن نرمال بودن متغیر با توجه به آزمون کولموگروف-اسمیرنوف با استفاده از نرم افزار SPSS و Lisrel از آزمون آماری ضریب همبستگی پیرسون جهت تجزیه و تحلیل داده ها و برای بررسی رابطه بین متغیرها استفاده گردید. نتیجه فرضیه اصلی تحقیق نشان داد رفتار حمایتی مدیران بر بهبود رفتار کارآفرینانه کارکنان با در نظر گرفتن نقش میانجی مشارکت کاری کارکنان در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان شیراز تاثیر معناداری دارد.
پرونده مقاله
چکیدهاین تحقیق با هدف بررسی تأثیر مدیریت منابع انسانی سبز بر رفتار سبز با تأکید بر نقش میانجی مسئولیت اجتماعی سازمان و جو روانی سبز انجام شده است.این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر شیوه جمعآوری دادهها توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کارکنان شهر چکیده کامل
چکیدهاین تحقیق با هدف بررسی تأثیر مدیریت منابع انسانی سبز بر رفتار سبز با تأکید بر نقش میانجی مسئولیت اجتماعی سازمان و جو روانی سبز انجام شده است.این پژوهش از نظر هدف کاربردی، از نظر شیوه جمعآوری دادهها توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری این پژوهش شامل کارکنان شهرداری ارومیه به تعداد4700 نفر که 300 نفر به عنوان نمونه آماری و که به شیوه نمونهگیری تصادفی ساده انتخاب شدند. ابزار جمعآوری دادهها از پرسشنامه و برای تحلیل دادهها به منظور آزمون فرضیهها از مدل سازی معادلات ساختاری باکمک نرم افزارsmart PLS3 استفاده شده است. نتایج تحلیل دادهها نشان داد 1) مدیریت منابع انسانی سبزاز طریق جو روانی سبزمسئولیت اجتماعی بر رفتار سبز تأثیر معنادار دارد. 2) مدیریت منابع انسانی سبز بر جو روانی سبز و مسئولیت اجتماعی تأثیر معنادار دارد. 3) مسئولیت اجتماعی سازمان و جو روانی سبز بر رفتار سبز تأثیر معنادار دارد. (P-Value ≥ 0.05). بنابراین می توان نتیجه گرفت که مدیریت منابع انسانی به صورت مستقیم و غیرمستقیم از طریق جو روانی سبز و مسئولیت اجتماعی سبز بر بر رفتار سبز کارکنان تأثیر مثبت دارد.
پرونده مقاله
این تحقیق در راستای بررسی تاثیر رفتارهای رهبری بر اثربخشی عملکرد منابع انسانی در شرکت کیلا انجام شده است. روش تحقیق به کار گرفته شده در این پژوهش از نظر هدف کاربردی ، از نظر نوع داده ها کمی و از نظر نحوه گردآوری داده ها ، توصیفی و تحلیلی است. جامعه آماری در این پژوهش کا چکیده کامل
این تحقیق در راستای بررسی تاثیر رفتارهای رهبری بر اثربخشی عملکرد منابع انسانی در شرکت کیلا انجام شده است. روش تحقیق به کار گرفته شده در این پژوهش از نظر هدف کاربردی ، از نظر نوع داده ها کمی و از نظر نحوه گردآوری داده ها ، توصیفی و تحلیلی است. جامعه آماری در این پژوهش کارکنان شرکت کیلا می باشند. جمعیت این شرکت براساس سرشماری سال ۱۳۹7 تعداد 1500 نفر میباشد . از جامعه آماری مذکور با توجه به ضوابط نمونهگیری (بر اساس شیوة نمونهگیری مندرج در جدول مورگان) تعداد 306 نفر به عنوان نمونه تحقیق انتخاب شده اند. در مرحله بعد بر اساس مدل مفهومی پژوهش، سوالات و فرضیه های پژوهش، با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته،گویه های مستخرجه در نمونه آماری تحقیق مورد پرسش قرار گرفته است. در بخش آمار توصیفی، توصیف داده ها در دو بخش متغیر های زمینه ای و متغیر های اصلی ارائه گردیده و در بخش آمار استنباطی ، جهت بررسی فرضیه های تحقیق از آزمون همبستگی پیرسون (پارامتری) استفاده شده است. با توجه به مثبت بودن علامت ضریب رگرسیونی می توان گفت رفتارهای رهبری بر اثربخشی عملکرد منابع انسانی در شرکت کیلا تاثیر مثبت دارد.
پرونده مقاله
در سالهای اخیر تلاشهای بسیاری برای هدایت سرمایهگذاران در زمینه حملونقل ریلی صورت گرفته است. مقایسه عملکرد شرکتهای توکا فولاد با استفاده از شاخصهای حسابداری مالی نشانمیدهد که شرکتها در همه شاخصها دارای رتبه بالاتر نیستند. شاخصهای مالی نمای کلی از بهرهوری سرما چکیده کامل
در سالهای اخیر تلاشهای بسیاری برای هدایت سرمایهگذاران در زمینه حملونقل ریلی صورت گرفته است. مقایسه عملکرد شرکتهای توکا فولاد با استفاده از شاخصهای حسابداری مالی نشانمیدهد که شرکتها در همه شاخصها دارای رتبه بالاتر نیستند. شاخصهای مالی نمای کلی از بهرهوری سرمایه استفادهشده توسط این شرکتها را نشانمیدهد.هدف از انجام این تحقیق تعیین بهترین شرکت در مجموعه شرکتهای توکا فولاد است. برای این منظور در یک بازه مورد بررسی در سال 1400 محاسبات شاخصها با استفاده از اسناد مالی شرکتها انجام شد.289 پرسشنامه برای تعیین DNA غالب شرکتها توزیع گردید. دو شاخص گردش دارایی ثابت و برگشت نرخ بازده سرمایهگذاری به داراییها بیشترین تأثیر در رتبهبندی شرکتها را دارند. روش ELECTERI مشخص نمود که شرکتهایی که مالک لوکوموتیو بوده و در زمینه تعمیراتی فعالیت دارند، دارای رتبه بالاتر نسبت به شرکتهای مالک واگن میباشند. با استفاده از رفتار DNA سازمانی و تعیین DNA غالب (DNA معناگرا) عملکرد داخلی شرکتهای برتر مورد بررسی قرار گرفت. نتیجه نهایی نشان داد که بهرهوری سرمایهگذاری در شرکتهای مورد بحث در سیستم حمل و نقل ریلی بر اساس مالکیت لوکوموتیو، تعمیرات و مالکیت واگن میباشد.
پرونده مقاله
هدف از پژوهش حاضر الگویابی عوامل سازمانی بهره وری منابع انسانی با تاکید بر سرمایه اجتماعی با رویکرد سازمان های یادگیرنده در آموزش عالی کشور می باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف از نوع پژوهش های بنیادی-کاربردی و از نظر نحوه جمع آوری اطلاعات از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری چکیده کامل
هدف از پژوهش حاضر الگویابی عوامل سازمانی بهره وری منابع انسانی با تاکید بر سرمایه اجتماعی با رویکرد سازمان های یادگیرنده در آموزش عالی کشور می باشد. تحقیق حاضر از نظر هدف از نوع پژوهش های بنیادی-کاربردی و از نظر نحوه جمع آوری اطلاعات از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری تحقیق کلیه خبرگان آموزش عالی کشور شامل اساتید رشته مدیریت بودند که به صورت هدفمند انتخاب شدند و با استفاده از روش تعداد سوالات در معادلات ساختاری 280 نفر برای بخش کمی و 17 نفر از خبرگان دانشگاهی برای بخش کیفی انتخاب شدند. جهت گردآوری داده ها از روش تحلیل مضمون بوسیله مصاحبه استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها در بخش کیفی از روش مصاحبه و کدگذاری دستی استفاده شد و در بخش کمی از نرم افزار Smart PLS3.3 شامل آزمون های تحلیل عامل تاییدی استفاده شده است نتایج پژوهش نشان می دهد در بخش کیفی تعداد 26 عامل در بعد سازمانی مورد شناسایی قرار گرفت. و بعد از تحلیل عامل تاییدی و تایید روایی و پایایی سوالات تحقیق در بخش کمی الگو و سوالات تحقیق مورد تایید واقع شدند.
پرونده مقاله