ارائه مدل کیفی شناخت فرهنگ اقتصادی مردم ایران
محورهای موضوعی : مطالعات رفتاری در مدیریتمریم زاهدی 1 , محسن عامری شهرابی 2 , عباسعلی قیومی 3
1 - دانشجوی دکتری مدیریت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ، تهران،
2 - استادیار گروه مدیریت و برنامه ریزی امور فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال ، تهران، ایران
3 - دانشیار گروه مدیریت و برنامهریزی فرهنگی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال، تهران، ایران.
کلید واژه: نقش خانواده, فرهنگ اقتصادی مردم ایران, نقش دولت, اخلاق و اعتقادات دینی,
چکیده مقاله :
در این پژوهش به منظور ارایه مدل کیفی شناخت فرهنگ اقتصادی مردم ایران، با استفاده از تحلیل محتوای استقرایی؛ با شناسایی 722 کد مفهوم، کدگذاری و دسته بندی آنها در سه مرحله نهایتا 246 شاخص اصلی؛ در پنج بعد و 51 مولفه، تبیین و در ادامه با استفاده از تکنیک دلفی سه مرحله ای در بین 18 نفر از خبرگان علمی و اجرایی، این شاخص ها مورد جرح و تعدیل قرار گرفت. نهایتا مدل شناخت فرهنگ اقتصادی مردم ایران در پنج بعد فرهنگ اقتصادی مردم ایران، نقش دولت، نقش خانواده، اخلاق و اعتقادات دینی ارائه شد.