ارائه مدل بومی ارتباطـات یکپارچـۀ بازاریـابی( IMC ) مبتنی بر ارتقا برند
محورهای موضوعی : مدیریت کسب و کاروحید نامنی 1 , بهرام خیری 2 , منصوره علیقلی 3
1 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
3 - گروه مدیریت بازرگانی، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
کلید واژه: بازاریابی, برند, ارتباطـات یکپارچـۀ بازاریـابی( IMC ),
چکیده مقاله :
هدف این پژوهش، ارائه ی مدلی برای ارتباطـات یکپارچـۀ بازاریـابی ( IMC ) می باشد. پژوهش حاضر با رویکرد کیفی و روش گراندد تئوری انجام شده است. ابزار استفاده شده برای گردآوری داده ها، مصاحبه بوده است. نمونه گیری از روش نمونه گیری هدفمند انجام شده است. جامعه پژوهش حاضر، خبرگان و اساتید در حوزه مدیریت بازاریابی می باشند. نمونه بررسی شده در این پژوهش 10 نفر از اساتید و خبرگان در حوزه مدیریت بازاریابی می باشند. از کد گذاری به عنوان روش تجزیه و تحلیل اطلاعات استفاده شده است. تحلیل داده های حاصل از مصاحبه ها، راهبردها و پیامدهای ارتباطـات یکپارچـۀ بازاریـابی ( IMC ) را نشان می دهد. استفاده از افراد متخصص، تعیین اهداف، تعیین بودجه تبلیغات، استراتژی های قیمت گذاری از راهبردهای پیش رو در جهت بهبود عملکرد ارتباطات یکپارچه بازاریابی می باشد. همچنین لازم به ذکر است برای پیامدهای IMC می توان به برندینگ، تقویت برند، رضایت مشتریان، تصویر برند اشاره کرد.
The purpose of this study is to provide a model for integrated marketing communications ( IMC ) . The research has been done with a qualitative approach and grounded theory method . The tool used to collect data was an interview . Sampling was performed by stratified random sampling method . The research community is experts and professors in the field of marketing management . The sample surveyed in this research are 10 professors and experts in the field of marketing management . Coding has been used as a method of data analysis . Using experts , setting goals , setting advertising budgets , pricing strategies are some of the strategies ahead to improve the performance of integrated marketing communications ( IMC ) . It should also be noted that for integrated marketing communications ( IMC ) consequences we can mention branding , brand strengthening , customer satisfaction , brand image .
_||_