بررسی تأثیر ویژگیهای پلتفرمهای برخط (سهولت استفاده ادراک شده، سودمندی ادراکشده و سرگرمی) در وفاداری برند با در نظر گرفتن نقش میانجی رضایت مشتری (مورد مطالعه: کاربران اپلیکیشن اسنپ)
محورهای موضوعی : مدیریت بازرگانیسعید لندران اصفهانی 1 , هادی نصوحی دهنوی 2
1 - مدیریت بازرگانی (بازاریابی)، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه آزاداسلامی واحد مبارکه، اصفهان، ایران
2 - مدیریت بازرگانی(بازاریابی)، دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه ازد اسلامی واحد مبارکه-استان اصفهان-ایران
کلید واژه: رضایت مشتری, سرگرمی, سهولت ادراکشده, سودمندی ادراکشده, وفاداری برند,
چکیده مقاله :
هدف این پژوهش بررسی تاثیر ویژگیهای پلتفرمهای بر خط در وفاداری به برند با در نظر گرفتن نقش میانجی رضایت مشتری (مورد مطالعه کاربران اپلیکشن اسنپ) میباشد. پژوهش حاضر بر اساس هدف از نوع تحقیقات توسعهای و کاربردی و از نظر روش پژوهش از نوع توصیفی - همبستگی مبتنی بر معادلات ساختاری میباشد. جامعه آماری پژوهش شامل کاربران اپلیکیشن اسنپ میباشد که با توجه به زیاد بودن جامعه استفاده از تحلیل رگرسیون چند متغیری، حجم نمونه 110 نفر برآورد گردید. در این تحقیق از روش نمونه-گیری در دسترس و جهت گردآوری دادهها از پرسشنامه استفاده شد که سوالات آن با اقتباس از پرسشنامههای معتبر به تعداد 25 سوال تخصصی و 4 سوال جمعیتشناختی بدست آمد که روایی آن با محاسبه روایی همگرا و واگرا و پایایی آن از طریق شاخص آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. در تجزیه و تحلیل آماری، از رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری و نرمافزارهای SMART PLS و SPSS استفاده شده است. بر اساس نتایج حاصله سهولت ادراکشده، سودمندی ادراکشده و سرگرمی بر رضایت مشتری در کاربران اپلیکیشن اسنپ تأثیر معنادار دارد. رضایت مشتری بر وفاداری برند در کاربران اپلیکیشن اسنپ تأثیر معنادار دارد. سهولت ادراکشده، سودمندی ادراکشده و سرگرمی بر وفاداری برند با در نظر گرفتن نقش میانجی رضایت مشتری در کاربران اپلیکیشن اسنپ تأثیر معنادار دارد.
The aim of this research is to investigate the effect of online platforms' features on brand loyalty, taking into account the mediating role of customer satisfaction (the case study of Snap application users). The current research is based on the purpose of developmental and applied research, and in terms of the research method, it is descriptive-correlation based on structural equations. The statistical population of the research includes the users of the Snap application, and due to the large number of the population using multivariate regression analysis, the sample size was estimated to be 110 people. In this research, the available sampling method was used and a questionnaire was used to collect data, the questions of which were adapted from valid questionnaires to the number of 25 specialized questions and 4 demographic questions, the validity of which was calculated by convergent validity. And its divergent and reliability was confirmed through Cronbach's alpha index. In the statistical analysis, structural equation modeling approach and SMART PLS and SPSS software were used. Based on the results, perceived ease, perceived usefulness and entertainment have a significant effect on customer satisfaction in Snap application users. Customer satisfaction has a significant effect on brand loyalty among Snap app users. Perceived ease, perceived usefulness, and fun have a significant effect on brand loyalty considering the mediating role of customer satisfaction in Snap app users.
_||_