نقش مدیریت کسب وکاروتوسعه ارزش های دینی در سیره ی رضوی بر اساس اخلاق کار
محورهای موضوعی : نشریه پژوهشنامه معارف اهل بیت علیه السلامحسین مهدی رکن آبادی 1 , محسن عامری شهرابی 2 , علی حسینی 3
1 - دانشجوی دکتری مدیریت، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
2 - استادیار گروه مدیریت، واحد تهران شمال، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
3 - دانشجوی دکتری مدیریت، واحد رفسنجان، دانشگاه آزاد اسلامی، کرمان، ایران.
کلید واژه: اخلاق, دانشگاه, اخلاق کار, توسعه ارزش های دینی, سیره ی رضوی,
چکیده مقاله :
این تحقیق در راستای شناخت نقش مدیریت کسب و کار و توسعه ارزش های دینی در سیره رضوی بر اساس اخلاق کار در ، به انجام رسیده است. روش تحقیق به کار گرفته شده در این پژوهش از نوع پیمایشی و کتابخانهای می باشد. این تحقیق از نظر هدف از نوع کاربردی بوده و از نظر شیوه اجرا در زمره تحقیقات همبستگی قرار می گیرد. جامعه آماری این تحقیق شامل دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق می باشد که 400 پرسشنامه بین این افراد توزیع شده و 384 پرسشنامه برگشت داده شده است. در مرحله بعد بر اساس مدل مفهومی پژوهش، سوالات و فرضیه های پژوهش، با استفاده از پرسشنامه محقق ساخته، گویه های مستخرجه در نمونه آماری تحقیق مورد پرسش قرار گرفت. در بخش آمارتوصیفی، توصیف داده ها در دو بخش متغیر های زمینه ای و متغیر های اصلی با استفاده از شاخص های فراوانی مطلق، فراوانی نسبی، میانگین، انحراف معیار و واریانس در جداول ارائه گردیده و در بخش استنباطی از آزمون کلموگروف اسمیرنوف، تکنیک تحلیل عاملی، آزمون t یک جامعه استفاده شده است. با توجه به نتایج حاصله از تحقیق بین اخلاق کار و توسعه ارزش های دینی (صبر و استقامت ، وجدان کاری و تقوای الهی ، صداقت و راستگویی ، امانت داری ، شایسته سالاری و عدم تکبر و سرمستی به مقام و ریاست طلبی) در میان دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد نراق رابطه وجود دارد.
This research has been done in order to understand the role of business management and the development of religious values in Razavi's lifestyle based on work ethics. The research method used in this research is survey and library type. This research is of applied type in terms of its purpose and in terms of execution method it is classified as correlational research. The statistical population of this research includes the students of Islamic Azad University, Naragh Branch, 400 questionnaires were distributed among these people and 384 questionnaires were returned. In the next step, based on the conceptual model of the research, research questions and hypotheses, using the researcher-made questionnaire, the extracted items were questioned in the statistical sample of the research. In the descriptive statistics section, the description of the data in two sections, background variables and main variables, using the indicators of absolute frequency, relative frequency, mean, standard deviation and variance are presented in the tables, and in the inferential part of the Kolmogorov Smirnov test, the analysis technique factorial, the t-test of a population was used. According to the results of the research between work ethics and the development of religious values (patience and perseverance, work conscience and divine piety, honesty and truthfulness, trustworthiness, meritocracy and lack of arrogance and pride in position and leadership) there is a relationship between Islamic Azad University Naragh Branch’s Students.
_||_